onsdag 4 maj 2011

Wildflower triathlon

I år var det 10:e året jag körde Wildflower triathlon i usa som också var min första triathlontävling här borta. Definitivt en av mina favorittävlingar där jag har haft ganska mycket blandade resultat och upplevelser genom åren.

I år gick det väl lite sisådär med en 9:e plats efter att ha varit i ledning hyfsat länge. Jag är inte tillräckligt bra just nu helt enkelt och har haft svårt att komma tillbaka hälsomässigt efter värmeslaget i Abu Dhabi. Sim och cyklade ok men när kroppen inte svarar vet jag att jag kommer få problem senare i loppet och framförallt på löpningen. Så även nu och föll igenom kraftigt på slutet.

Tävlar härnäst i Spanien om ett par veckor och hoppas på lite vassare form då.

16 kommentarer:

  1. Kul med uppdateringar på bloggen igen. Hoppas du får vara frisk och formen kommer smygande.

    Är lite sugen på en halv ironman (alt. tristar 1/100/10) nånstans i europa. Har du några tävlingar att rekommendera?

    /Kristoffer

    SvaraRadera
  2. du bör ha lite medgång att plocka ut. lite kompensation för allt missflyt du har


    du kanske skulle köra ett inlägg med skumma upplevelser under träning här på bloggen?

    SvaraRadera
  3. Kristoffer>>> Det finns ju ganska mycket att köra. Jag tycker Challenge Århus verkar lovande bland annat. Jag åker för övrigt själv och kör Bilbao Triathlon om ett tag som blir en ny upplevelse men som jag fått bra intryck av så här långt. Även Trigrandprix har en hel del vad det verkar bra lopp. Tristar har jag lite dålig erfarenhet av vad gäller utbetalning av prispengar så jag har personligen svårt att rekommendera dom även om det är bra arrangemang i övrigt.

    SvaraRadera
  4. Tack för tipsen! Trigrandprix kände jag inte till. Århus ser lockande ut och ligger bra i tiden för mig. Lycka till i Bilbao.

    SvaraRadera
  5. Hej Björn!

    Jag skriver ett reportage om Abu Dhabi Triathlon 2011 för ett skolprojekt och jag undrar om jag kan få ställa några frågor till dig?

    Mvh
    Michelle

    SvaraRadera
  6. Michelle>>> Det går bra. Skicka ett mail till bjorn040479@gmail.com.

    SvaraRadera
  7. Mer träningsupdates por favor!!!!

    mvh

    Andreas

    SvaraRadera
  8. Lykke til videre i sessongen din Bjorn.
    Why wait to be great :)
    Mvh JH

    SvaraRadera
  9. Tack för det Jan Hugo. Och detsamma. (:

    SvaraRadera
  10. Grattis till TJörn!
    Varför ignorerar STF dig? Du vore given på Långdistans VM i november, eller är jag helt ute och cyklar?

    SvaraRadera
  11. Tack, Anledningen nu antar jag är att jag avsade mig min landslagsplats för drygt 4 år sedan då jag blev trött på avbrutna satsningar och löften.

    SvaraRadera
  12. Blir det Savageman om en vecka?

    SvaraRadera
  13. Trist. Jag bor nere i DC och är med i TeamZ. Hade tänkt delta i Savageman nu nästa helg och hade hoppats på tillfälle att gratulera dig på ärans och hjältarnas språk. Menmen, får hoppas du är frisk och i form nästa år!

    SvaraRadera
  14. Tack för det och lycka till på Savageman!

    SvaraRadera
  15. Meen Björn.. Sett dig vinna på tjörn, brutit i ö till ö!

    Vore najs se lite i skrift kring det, samt hur träningen går nu i höst, mål för nästa säsong osv. Kunde funka som motivationsbränsle för en såndär motionär som jag själv i höstmörkret:-)

    Oavsett så hoppas jag du har en go höst!

    Jesper

    SvaraRadera