tisdag 3 februari 2009

Lanzarote

För ett par veckor sedan var det dags att dra iväg på årets första träningsläger vilket den här gången innebar 2v på Lanzarote istället för de vanliga 2-3mån långa vistelserna på lite mer avlägsna platser.

Lanzarote är kanske inte heller min favoritplats då jag varken gillar charter el små öar att träna på. Dock funkar det trots allt ganska bra för kortare läger då det är ungefär så varmt man kan få det så här års utan att dra iväg alltför långt bort. Sen jag var där första gången för rätt många år sedan har det också gjorts en rejäl uppryckning vad gäller vägkvaliteten vilket gör att cyklingen numera är ganska bra faktiskt.

Sen är det ju det här med charter då.. Jag har bara åkt charter 2ggr varav jag den första blev instängd 45min på flygplanstoan då någon svimmade utanför. Den här gången blev det bara bråk mellan mina stolsgrannar som turades om att plinga på flygvärdinnorna hela resan för att skvallra på varandra vilket slutade med att jag fick byta plats och sätta mig emellan. Det händer ju en del på reguljärflyg också säkert men så mycket som jag flugit där utan större problem kan det här ju knappast vara en tillfällighet. Sen är det ju skönt att man känner igen sig väl på plats men när det känns som man knappt är i ett annat land när man kommer dit kanske exploateringen av turistnäringen gått en smula till överdrift.

Jag ska dock inte klaga för mycket för jag hade trots allt ett bra läger och det var skönt att kunna träna i lite behagligare klimat igen och samtidigt kicka igång träningssäsongen ordentligt ännu en gång.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar