onsdag 11 mars 2009

Valyermo

Har ju gått ett tag mellan uppdateringarna igen tyvärr men har inte haft så mycket att rapportera om. Livet som heltidsatlet är inte så spännande som man kan tro alltid helt enkelt..
Nu har jag hur som helst kommit iväg över till usa igen efter att spenderat mesta delen av vintern hemma i Sverige. Började med att åka till NYC för att hämta upp min nya Cervelo P3 som jag kommer ha i väntan på den nya P4:an. Ett par bilder på den(utan tävlingshjul) längst ner i inlägget.

Flög sedan vidare till Kalifornien och Valyermo/Xantusia som jag skrivit om tidigare. Här kommer jag vara i ca 2mån och ha min träningsbas inför California 70.3 och Wildflower som kommer vara de tävlingar jag kör under den här vändan i usa. Cali 70.3 går av stapeln om bara 3.5v så årets första tävling är ju inte alltför långt borta nu..

Annars är det mesta sig likt här ute i öknen, sanden är fortfarande kvar osv..




9 kommentarer:

  1. Du har flyttat upp armarna i bågen? Har du provet nya P4:an är det stor skillnad från P3:an? Kör du fortfarande mängdmässigt mindre än tidigare eller börjar det jämna ut sig?

    SvaraRadera
  2. Anon>>> Nej, har inte provat P4:an än. Cervelo kommer se till att sina kunder får cykeln levererad först så det kan dröja ett tag innan jag får min. Ang träningen så är det fortfarande mindre volym än tidigare men mer kvalitet.

    SvaraRadera
  3. Kul med tävling snart, ska försöka följa dig på nätet om det är möjligt.

    SvaraRadera
  4. Vad är det för storlek på nya P3:an? Du körde 54, fick en 56 och nu 54 igen? eller varför byter du annars?

    Lycka till på tävlingen!

    SvaraRadera
  5. Martin L>>> Det är en 56:a. Provade en 54:a i somras som gick sönder efter en liten olycka ett par dagar innan en tävling. I stressen att få fram en ny ram med så kort varsel blev det lite fel och Cervelo skickade en 56:a då det var vad jag kört på alla år tidigare. 54:an passade dock bättre med sitt lägre styrrör för den sittställningen jag använde då. Sedan dess har jag dock flyttat upp styret 8cm efter vindtunneltestet och då passar 56:an bättre igen varav det är vad jag kör på nu.

    SvaraRadera
  6. Hur känns det inför California, e ni svenskar i form?? Ska bli kul att följe er i helgen, lycka till och kör hårt!!!!!

    SvaraRadera
  7. den ser snabb ut :) hur flyter träningen på då? jag hade ute cykeln i lördags :) var rätt bra väder på dagen men nu har det snöat i natt
    Förhoppningsvis är det borta så jag kan cykla till helgen
    Det ska bli ball o följa dej nästa helg

    SvaraRadera
  8. Flyttat upp styret 8cm??? Otroligt mycket !? Om du var snabb innan, vad kommer du inte att bli nu då ;) Då har du inte suttit bra innan då alltså ? (Aerodynamiskt sett...) Men snabbt gick det ändå!
    Lyckat till denna säsongen.

    SvaraRadera
  9. Anon>>> Tack för det! Jonas kommer inte tävla och för mig är väl formen ok. Tränat bra senaste 4 månaderna men har haft problem med nån typ av allergi el liknande sen jag kom hit till öknen så är väl lite osäker på hur det kommer gå nästa helg.

    Pär>>> Kör på där hemma med cyklingen. Förra söndagen hade vi en liten kallfront här så det snöade faktiskt på mitt cykelpass ute i öknen också..

    Christian>>> Jo, teoretiskt sett ska det väl kunna gå lite snabbare så småningom. Får se hur det funkar i praktiken efter några tävlingar..

    SvaraRadera