måndag 3 augusti 2009

Kalmar mini triathlon

Har tagit semester sedan Österrike och smygstartade lite lätt med sprinttriathlonen i Kalmar nu i fredags dagen innan Järnmannen. Kul tävling med bra inramning då det var en hel del folk kring banan med svenska mått mätt. Min egen insats var väl inte så mycket att tala om egentligen. Vann trots en liten felnavigering på cyklingen och känslan på loppet var en blandning av att vara otränad samt att jag fortfarande har problem med att hålla uppe någon intensitet längre perioder.

Hur som helst påbörjar jag i och med detta en ny period med träning och tävling resten av året. Timberman 70.3 och Savageman i Usa är de första tävlingarna på schemat och sen får vi se vad som händer. Som det ser ut i dagsläget vet jag att jag definitivt behöver komma tillbaka och höja min nivå från nu radikalt för att prestera mot internationellt motstånd igen. Vet inte om det är rimligt med tanke på hur det känns och hur kort tid det är kvar till tävlingarna men har haft klart med tävlingsarrangörerna sedan länge så åker dit och försöker iaf. Blir en bra utmaning om inte annat.

Var för övrigt kvar i Kalmar och såg Björling vinna Järnmannen. Kul att se honom tillbaka efter några års problem.

3 kommentarer:

  1. Kul att du fått suget tillbaka!

    Vilka datum går dom planerade tävlingarna?

    SvaraRadera
  2. Hallå

    Jätteskoj att du kom till Kalmar vilket höjde
    värdet på helgen som var trevlig på många
    sätt och vis. Hoppas du hittar ett läge där
    det känns bra , och en timeout kan sitta bra
    ibland. Janne C

    SvaraRadera
  3. Härdfeldt>>> Timberman går 23/8 och Savageman 20/9.

    SvaraRadera