lördag 13 mars 2010

Tävlingsrapport

Det gick tyvärr inget vidare igen vilket var synd givetvis då jag verkligen behövt ett bra lopp och en positiv känsla nu.

Jag simmade bra och låg topp 4:a hela simmomentet innan löpningen till växlingen och kom ut i första gruppen på cykeln. Tyvärr cyklade vi fel och tappade ett par minuter vilket gjorde att när vi väl var på banan igen var vi 27 pers i en grupp. Det är ganska dåligt på en supersnabb platt bana då det kostar väldigt mkt att köra ifrån en såpass stor grupp under de förutsättningarna. Jag kände mig dock stark på första varvet men ville vänta att göra nåt till de sista 80-90km då folk började bli trötta. Tyvärr blev det inte så då jag inte kunde hantera värmen som steg snabbt. Brände mig ordentligt på ryggen och var rejält överhettad så jag fick släppa gruppen och bara rulla igenom sista delen och sedan jogga i mål. Har tränat för mkt i kylan i Sverige i vinter och för lite i värme för att klara av det här helt enkelt och underskattade hur varmt det verkligen är här även så här års.

6 kommentarer:

  1. Trist att läsa Björn. Värme är inget vi blivit bortskämda med här hemma.
    Kanske dags för en norseman igen, bättre temperatur vartfall.

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att det inte gick som du tänkt, bara bita ihop och komma igen. tror ändå att 2010 blir ett bra år. vi hörs o ses // Patrik F, lidan tri club

    SvaraRadera
  3. Det är inte lätt att komma från en vintrigare och kallare Sverige än på mycket länge och vara konkurrenskraftig fullt ut i det startfältet. Bygg nu vidare så kommer resultaten om ett tag!

    SvaraRadera
  4. Bara bita ihop, lära av misstagen och komma igen till nästa år! Det här är ditt race./Martin

    SvaraRadera
  5. Håller med föregående talare. Nästa år sätter du alla på plats.
    Är lite nyfiken på din P3a som var till salu i en tidigare tråd. Vad fick du för den? Är själv spekulant på en liknande(dock andra hjul) och funderar på vad ett vettigt pris är.

    SvaraRadera