torsdag 7 oktober 2010

Tristar Sardinia 222

Jag anade efter mitt förra inlägg att mitt något ambitiösa tävlingsprogram som jag planerade tidigare i år skulle straffa sig ytterligare iom senaste tävlingen jag planerat köra i helgen. Det var en Tristar-tävling, den här gången över 2km sim, 20mil cykel och 2okm löp, som stod på schemat. Väldigt sliten som jag var blev det också en rätt miserabel tävling från start till mål, där jag fick jobba rejält bara för att ta mig igenom hela loppet. Det blev inte lättare av att det var ordentligt kuperat under hela cyklingen vilket blir jobbigt när formen inte är på topp. Den här distansen passar mig dock rätt bra så jag blev trots allt 2:a i mål men det var långt ifrån ett bra lopp.

Det blev också min sista tävling för året. Egentligen skulle jag kört Austin 70.3 nästa helg också men då det inte finns en chans att jag återhämtar mig tills dess ställer jag in min medverkan där. Totalt sett ger jag mig själv godkänt den här säsongen då en del riktigt dåliga insatser trots allt har varvats med en del bra. Jag har fortfarande kvar en illusion av att jag kan lite bättre även än under mina bästa stunder i år. Som jag nämnt tidigare är det först nu som jag börjat ana vidden av hur dåligt jag återhämtar mig och jag hoppas kunna utnyttja den kunskapen framöver för att ev kunna förbättra mig lite trots att jag hållit på med det här ganska länge nu. Lättare sagt än gjort iofs men jag kommer ge det ett ordentligt försök ytterligare någon säsong iaf.







10 kommentarer:

  1. another second place! i am sorry, i don't understand from your posting (my bad swedish), is it "yeah, the second place :)" or "oh no, only second :("? :P
    any plans for next season already?

    SvaraRadera
  2. It was "only" 2nd this time. I've been a bit tired lately after a long season so it was a quite bad race for me unfortunately.

    SvaraRadera
  3. Umgås med en Thn bo då och då som kontinuerligt läser lokala nyhets utbudet, frågade om hon har koll på dina insatser därifrån, exvis nu från Sardien där du ju iaf lyckas bra i de flestas ögon i hård konkurrens även om jag vet du har högre förväntningar på dig själv. Hennes svar är nej.. Är det så? Är dom dåliga på att lyfta fram framgångarna som "bygdens son" står för el har hon varit ouppmärksam?? Tri är ju en realtivt liten sport, men som liten kommun borde det finnas utrymme uppmärksamma en världsatlet, som ju många med mig tycker du är..

    Har varit roligt följa din blogg i år..

    Hur går din tankar kring tävlande på IM distans framtiden, aktuellt el ej?

    Mvh,

    Jesper

    SvaraRadera
  4. Nej det står kanske något nån gång per år i lokaltidningen exempelvis. Oftast är det väl enklare att skriva om andra idrotter så jag antar att det har med det att göra.

    Ang IM i framtiden får jag se hur det känns. Halv-IM har ju funkat bättre samtidigt som jag tycker det är roligare men jag skulle trots det vilja försöka få till en bra IM till innan jag lägger av.

    SvaraRadera
  5. Hej Björn, var i Cannigione och kollade på tävlingarna, men missade din målgång med någon minut. Visste inte att det var svenskar som tävlade, annars hade vi hejat fram dig några minuter....lycka till nästa år!

    SvaraRadera
  6. Vi är många som tror att du ska greja en hel IM fullt ut. Jag minns när man satt bänkad framför Ironmanlive när du kom 3:a på IM NZ. Där fick du ju nästan till en fullgod löpning. Det måste gå helt enkelt. :-)

    SvaraRadera
  7. appropå lokaltidningen så stod det en artikel häromdagen

    SvaraRadera
  8. Hej Björn,
    Undrar om du kör någon som helst form av styrketräning under året och i så fall hur ofta, om det går i perioder osv? Har du gjort det i olika stor utsträckning, eller i olika former, under årens gång och vad har fungerat/inte fungerat?

    I övrigt tack för en mycket intressant blog även om den inte uppdateras så ofta som man skulle vilja. ;)

    SvaraRadera
  9. Kristoffer>>> Har i princip aldrig kört någon styrketräning. Ska fila lite på ett separat inlägg här på bloggen om det med lite utförligare svar.

    SvaraRadera
  10. Hej,
    det var jag som var i Otepää med kameran.
    Jag tänkte nu på dålig hälsa/dålig form och att inte återhämta sig.

    Jag har en idé, som jag mer eller mindre har stulit från en bekant. Kolla på länken www.netikka.net/skidvallning!

    Du kan hoppa över det om skidvallningen!

    Jag är rädd för att det omtalade (se länken) energifältet omkring din kropp är för tunt! Det första du skall göra är att kolla i listan om du äter något med "höga värden", för då skall du lämna bort det/dem.

    Här har du något att experimentera med under vintern. Finns det något som du undrar över kan du fråga Karl-Erik E.

    När du har experimenterat med detta får vi se vad konkurrenterna säger. Jag är glad att jag inte är en av dem!

    Mvh
    Leif Lillandt
    PS Googla lite och du hittar min mejladress! Jag vill gärna höra hur det går. DS

    SvaraRadera