torsdag 25 juni 2009

Cykel SM Tempo

Fan vad svårt det ska vara att ta en individuell medalj på Cykel SM då... Blev 4:a och låg 3:a en bra bit in i loppet innan jag kroknade och blev passerad av Kessiakoff. Som jag konstaterat i tidigare inlägg så är jag inte i speciellt bra form just nu och faktiskt markant sämre än i jan/feb vilket inte är ett bra tecken. Jag räddades den här gången av att det var en flack bana och att förbättringarna jag gjorde i vindtunneln inför i år verkligen hjälpte. Är betydligt snabbare per watt nu vilket gör att slutresultatet på en sån här banprofil blir helt ok ändå. Dock märks min halvdåliga form tyvärr avsevärt mer när det blir kuperat som i UK 70.3 då sittställning inte har så mycket med ekvationen att göra.
Hur som helst är ju tanken att jag ska köra Ironman Austria nästa helg. Är lite i valet och kvalet om att åka dit nu när det känns som det gör. Nu gick ju min löpning trots allt ok i England för 1.5v sedan så troligtvis åker jag iväg iaf. Förmodligen blir det då en väldigt defensiv cykling med mestadels fokus på att försöka springa bra sedan.


Jag hade den kanske coolaste följebilen åtminstonde..



Halvdålig fokus på bilden men ett bevis på att det var "en del" sidvind på banan stundtals.




5 kommentarer:

  1. Kul att se ett nytt försök på IM, hoppas cyklingen känns bättre då och att löpningen fungerar!

    SvaraRadera
  2. Det är ju tusan att det ska ta så lång tid innan dessa ord kommer ifrån dig själv Björn. Det är väl vad alla väntat på att få höra ifrån dig länge :)
    Du hänger ju av de flesta även med en deffensiv cykling. Så låt din "hyffsade" löpning göra grovjobbet denna gång då.
    O lycka till.

    SvaraRadera
  3. IM Austria är väl relativt platt så din cykling borde ju räcka långt där också...Lycka till iaf

    SvaraRadera
  4. Synd på medaljmissen men grattis ändå. En 4:e plats är ju inte dåligt av en triathlet..:) Låter sunt med planen för IM Austria. Skulle nog kännas bra för självförtroendet att få till en schysst IM-löpning! Vädret verkar ju vara rätt sunkigt där nere förnärvarande så det kan ju vara ett plus! Lycka till!

    SvaraRadera
  5. Hallå

    Har haft lite dålig koll på dig sedan den andra
    sidan inte har fungerat , men det var kul att läsa vad du gjort , h du har knappat riktigt flitigt ;-)

    Fyra på SM låter bra , även om man förstås kan gräma sig för medaljmissen.

    Skoj att du provar ett IM-lopp och att ligga
    lite lågt med cyklingen låter bra , för den tiden plockar du säkert in med råge på löpningen. Lycka till . Janne C

    SvaraRadera