söndag 14 juni 2009

UK 70.3

Ted Ås och jag drog iväg till Wimbelball/Taunton i England i fredags för att sedan ställa oss på startlinjen till UK 70.3 nu idag. En inte helt smärtfri resa blev det men det är ju snarare regel än undantag när man flyger och i synnerhet när man har med sig en cykel. Man ser samma personer som jobbar i inchekningen varje gång men de verkar alltid lika förvånade och handfallna varje gång nåt annat än en ordinär resväska ska checkas in.

Inget har varit sig likt här i England heller då det bla har varit strålande sol och högsommarvärme istället för det typiskt brittiskt kalla och regniga vädret. Samma sak på dagens tävling då jag av någon anledning hade cykeln som sämsta disciplin(nästan iaf) på en tävling vilket i princip aldrig hänt. Simmade som vanligt bra men sen på cykeln var jag extremt klen. Trodde jag hade nått botten cykelmässigt på WF för en dryg månad sedan men det här visade sig vara flera klasser värre tyvärr. Vet inte varför det går så extremt dåligt då jag, även om jag inte varit helt på topp, haft iaf ett par lovande träningspass.

Hur som helst var jag efter en rad besvikelser i år beredd att kliva av efter ett varv på cykeln och lägga ner allt som har med sport att göra för någon månad minst. Dock hade det varit lite pinsamt att bryta just vid varvningen så jag rullade klart cykeln iaf som 4:a och väl där satte jag på mig löpardojorna bara för sakens skull. Helt oförväntat kändes det då ok att springa vilket aldrig hänt i liknande situationer förut. Tappade inte mkt på någon under 17-18km på en löpbana som inte passar mig så det var trots allt positivt. Blev lite låg på energi på slutet efter lite dåligt kaloriintag under dagen och tappade några minuter där men höll min 4:e plats komfortabelt iaf.

Sammanfattningsvis inget bra lopp men kan jag få till en normal cykling med liknande sim/löp som idag kan det gå bra. Problemet är bara att jag inte har en aning om vad det är som är så markant fel med min cykling så vi får se vad som händer framöver.

1 kommentar:

  1. 4:e plats är ju grymt bra i ett lopp som du tycker känns dåligt. Ett steg framåt i alla fall, eller? Du kommer få alla bitar på plats snart.

    SvaraRadera