måndag 8 juni 2009

Mitt i Borås triathlon

Körde Mitt i Borås triathlon i lördags för att få ett litet genrep innan UK 70.3 nästa söndag. Tyvärr var inte Colting med så det blev ingen riktig värdemätare utan istället bara ett tillfälle att träna lite växlingar, testa utrustning och få in ett halvhårt träningspass.

Tyckte själva loppet gick ok men det fattas fortfarande något. Är inte i dålig form egentligen men är lite osäker på hur jag i dagsläget kan hävda mig i ett internationellt startfält som på nästa helgs tävling.

Blir lite lugnare träning i veckan och sen på fredag iväg till ett förhoppningsvis kallt och regnigt södra Englnad inför tävlingen.

5 kommentarer:

  1. Tja!
    Imponerad av din speed trots att du tog det som träning. Själv gjorde jag min första triathlontävling i lördags. Utan våtdräkt och med farsans citybike tog jag mig runt på 1:05 och är rätt nöjd. Ska nog träna lite mer av dessa grenar framöver och siktar på att göra en bättre tid nästa år.

    //Måns Bergenzaun
    http://harakaharaka.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Vadå ingen värdemätare? Jag var ju med ;)

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat i dag Björn!

    SvaraRadera
  4. Hi Björn. Nice meeting you at Playitas. As we talked about, we would love to have you come and race in Challenge Copenhagen on the 14th fo August. Also we have a half distance in Aarhus on july 3rd, which would fit your bike skills perfect....looking forward hearing from you - and hope to see you at our races in Denmark.

    Cheers,

    Frederik Just
    fj@ywc.dk
    +45 31317030

    www.challengecopenhagen.com
    www.challengeaarhus.com

    SvaraRadera
  5. Thanks Frederik,

    I'll get in touch regarding the races soon.

    Cheers
    /Björn

    SvaraRadera