fredag 7 maj 2010

Knoxville TN

Är nu på plats i countrymusikens hemstat Tennessee och närmare bestämt Knoxville som är värd för söndagens tävling i Rev3 triathlonserien. Det är en serie om 3 deltävlingar varav den första är på olympisk distans utan drafting. Prissummorna är bra både för totalen i serien och de individuella tävlingarna så det är återigen ett av de bättre startfälten för året som är på plats nu på söndag. Bra för sporten med lite konkurrens till WTC:s dominans i triathlonvärlden nu när det ploppar upp lite nya tävlingsorganisationer som erbjuder lite bättre prispengar och villkor för proffsklassen.

Själv har jag kanske inte haft en vecka som gått helt min väg och det är en del som ska gå i lås mellan nu och söndag för att jag ska kunna starta.

Började med en rätt kraftig matförgiftning natten innan jag skulle flyga/åka bil från Kalifornien till Tennessee vilket gjorde den resan ganska intressant.. Nu idag ett par dagar senare har jag dock börjat kunna äta lite igen men måste få i mig lite mer energi under morgondagen för att det ska vara någon idé att tävla.

Sen, när jag skulle ut och prova cykeln i eftermiddags, körde jag i en håla i marken vilket gjorde att en bult som är väldigt specifik till min cykel gick av vilket gör att den blir obrukbar utan en ny. Givetvis finns inte en sådan bult någonstans i en järnhandel el vanlig cykelaffär. Närmaste rimliga återförsäljare till den här produkten som kanske skulle kunna ha reservdelen var 2h enkel väg härifrån med bil, men pga någon typ av religiös läggning hos ägarna har dom inte öppet på lördagar vilket gjorde att det inte var en möjlighet heller. Det finns en liten chans att det kan lösa sig imorgon men det är ett långskott.

Nåväl, jag har gjort vad jag har kunnat och får helt enkelt avvakta morgondagen och se hur det här utvecklar sig..

4 kommentarer:

  1. det är ju helt sjuukt.. :S
    hoppas det löser sig!
    Lycka till imorgon om
    du kör tävlingen

    du kanske borde köpa en lott o se om du kompenseras där..

    SvaraRadera
  2. Men vad fan. Nu får det vända snart för dig! Har inte du haft tillräckligt med otur? Hoppas det löser sig och att du kommer till start!!!!

    SvaraRadera
  3. Cheers man
    ringde dig idag med du dissade som vanligt, var väl ute och letade bultar?
    Kompis, hoppas du fixar till allt inför imorgon, vore kul att se dig starta! Jag var och snackade med MA igår dom skulle köra scandis idag, hade dock bara tid att se något varv då dagen var vigd åt styrelsemöte...
    Hör av dig när du hinner!

    Har du lyssnat på Kenny Rogers och "the gambler" än, eller Chris kristoffersson? Alla bra country and western people

    Jag bifogar en länk med bra sångare från Knoxville,



    http://www.decidio.com/local-businesses/musicians-knoxville-tennessee-s49.html

    SvaraRadera
  4. Jäklar vad kul, du verkar ha lyckats riktigt bra!!

    SvaraRadera