söndag 2 maj 2010

Wildflower

Tyvärr blev det inget resultat den här gången heller. Min kropp fungerar inget vidare just nu och jag känner mig ganska trött och sliten när jag försöker tävla och pressa mig hårt. Om jag är helt ärlig mot mig själv har jag kännt så de senaste två säsongerna och även om det har funnits vissa stunder där det tillfälligtsvis har fungerat bättre så är det totalt sett en genomgående negativ trend som på något sätt kulminerade iom den här tävlingen.

Även om jag har tränat på kontinuerligt så är det ibland svårt att avgöra hur bra/dåligt det känns då tröttheten blir något av ett normaltillstånd efter ett tag. Speciellt då jag inte har haft tillgång till ett effektmätare på cykeln på ett tag heller vilket gör det lite svårare att utvärdera exakt var man står. Dock blir det väldigt tydligt i en tävlingssituation när jag försöker hålla uppe en jämn hög intensitet vilket jag helt enkelt inte orkar mer än ett par minuter åt gången just nu.

Jag har en tävling kvar här i usa nästa helg innan jag åker hem som jag kommer försöka köra trots allt. Provar att vila i veckan och ser vad det ger för resultat. Förmodligen krävs det betydligt mer än så men samtidigt vet man aldrig hur kroppen fungerar. Går det kasst där också kommer jag dock ta en rejäl period utan träning och börja om från början igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar