söndag 25 juli 2010

Antwerp 70.3

Hade ju lite funderingar på att lägga ner säsongen efter lite motiga resultat och en trött kropp. Dock var jag anmäld och hade resorna klara till ett antal tävlingar så jag bestämde mig istället för att ta lite semester med minimal träning och sen köra tävlingarna för att se vad som hände.

Idag var det så dags för Antwerp 70.3 med ett bra startfält i form av bla Marino Vanhoenacker som gjort 7h52min på en Ironman i år, 2:an i Abu Dhabi Dirk Bockel mfl. För min del funkade vilan bra och jag kände mig ok idag vilket var en stor skillnad mot sm för 2v sedan. Fick en tillräckligt stor ledning på en inte alltför utslagsgivande cykelbana för att leda hela loppet till km 16 av 21 på det avslutande löpmomentet innan jag tappade till en 5:e plats.

Tyvärr körde jag sönder min vänstra fot rätt illa då en blåsa under foten utvecklade sig till ett stort köttsår. Fick halta runt lite drygt sista hälften av löpningen och som det ser ut nu är jag osäker på när jag kan tävla igen om det inte läker väldigt bra. Alltid är det något som händer.. (-;

4 kommentarer:

  1. Låter som ett steg i rätt riktning iaf, gott jobbat.

    SvaraRadera
  2. Det måste ha varit den friska luften, de fina omgivningarna och alla trevliga människor i Borås som gjorde susen :-)

    SvaraRadera
  3. Emily>>> Ja, det kanske är så enkelt.. (-:

    SvaraRadera
  4. Hallå! Nyligen bestämde jag mig för att samla Sverigs samtliga bloggar om hälsa. Däribland områden såsom viktnedgång, träning, sjukdommar, mental hälsa, livsstil, mm. Eftersom din blogg passar in där så skulle jag gärna se att du la till den. Iden är att likartade ska hitta motivation att själv fortsätta blogga och utvecklas. Givetvis kostar det inget.

    http://www.halsoartiklar.se/bloggar/

    SvaraRadera