söndag 11 juli 2010

Triathlon SM

Körde triathlon sm igår i Örserum vilket tyvärr blev något typ av nytt lågvattenmärke för mig i år. Blev 2:a trots allt men det var inte mycket som fungerade och Jonas Djurback vann välförtjänt.

Kanske "börjar" bli tråkigt att läsa här om alla problem jag har men tyvärr är det så det är just nu. Har som tidigare nämnt haft en del överträningsymptom senaste åren och nu börjar det bli extra påtagligt. Speciellt den här gången då jag försökte dra på lite mer träningsbelastning igen efter cykel sm vilket min kropp uppenbarligen svarade väldigt dåligt på. Som vanligt får jag extremt svårt att hålla uppe någon form av intensitet annat än korta perioder när jag är såpass sliten vilket då självklart gör det svårt att tävla ok.

Planen var annars att tävla ganska mycket nu i juli/aug/sep men det känns som det är dags att prova något drastiskt så det lutar väl åt att jag lägger ner den här säsongen och vilar. Alternativt vila/minimal träning under närmsta månaden och sen prova att köra Tristar-tävlingen i Estland jag är anmäld till och se hur jag reagerar på det. Kan vara ett intressant experiment om inte annat.

2 kommentarer:

  1. Vila är nog bra för dej :)
    Det verkar ju funka bra
    Skönt med en lugn o skön sommar oxå ;)

    SvaraRadera
  2. jag tycker att du är lite för hårt med dig själv. Visst var löpningen dålig för att vara på din nivå men simningen och framför allt cyklingen var ju riktigt bra.
    Vila tror jag dock kan göra susen och du kommer att ha en fantastisk tävling i Estland, det är jag säker på.
    Njut av vilan och ladda batterier

    SvaraRadera