måndag 9 augusti 2010

Tristar111 Estonia

I helgen var det Estland och en tävling i den nya Tristar-serien som gällde. Det var ett relativt namnstarkt startfält som ställde upp med bla Chris Mccormack, Thomas Hellriegel, Lothar Leder och Philip Graves.

Tyvärr var det värmebölja i Estland med över 35 grader vilket var illa för mig som är helt oduglig i varmt väder. Vi startade kl 11 också så det var riktigt olidligt redan när vi startade och hela tävlingen blev rätt tuff. Fick ta det relativt lugnt på cyklingen för att inte överhettas vilket fungerade ett tag iaf. Ute på löpningen var jag dock i rätt dåligt skick och det var först efter att ha stannat några minuter och duschat av mig i en vattenspridare som jag kunde börja springa igen och rädda en 2:a plats i tävlingen i mål.

Nu vidare mot förhoppningsvis svalare tävlingar...

5 kommentarer:

  1. Vattenspridare..var det nåra tjejer som var där o svalka av sej oxå? ;)

    SvaraRadera
  2. Tjena,

    Bra kört i Tyskland!
    Det var ju freakin' Raelert du höll jämna steg med. Tog du din slot till Clearwater?

    SvaraRadera
  3. Det var varmt, men var det över 35? Det var svettigt att gå och bära på kameror också... Jag såg på bilden jag hann fånga innan start att du såg lite fundersam ut. Jag vet inte om det var värmen eller motståndet som gjorde dig mest konfunderad?

    Jag undrar vad jag fick för övriga bilder.

    Jag hade nämligen lite svårt att hålla reda på vad som hände. Sedan blev det att prata en hel del med vasaloppsvinnaren år 2000(?), Raul Olle.

    På kvällen blev det sedan att ta igen sig med en några timmars pratstund hemma hos Andrus Veerpalu, med fyra guldmedaljer från OS och VM.
    Björn, nästa gång du är i Otepää, måste du kolla in hans "trädgård", som hans fru har planerat.

    Sedan på min vidare färd hann jag fundera lite mer på det som jag föreslog, så det skall jag återkomma om. Då får du något ytterligare att bita i... ;-)

    Mvh
    Leif Lillandt

    SvaraRadera
  4. Anon>>> Nej, inget Clearwater.

    Leif>>> Dom sa efteråt att det var strax över 35 grader men man vet ju aldrig hur exakt det där är. Det var nog stundens allvar med insikt om att jag skulle spendera dryga 3h idrottandes i den bastuliknande värmen som gjorde att jag såg lite skeptisk ut före loppet.. (-: Hoppas att du har haft en fortsatt trevlig resa.

    SvaraRadera