måndag 27 april 2009

Nytt försök

På lördag är det dags för Wildflower triathlon och ett nytt försök för mig att få till en bra tävling. Som vanligt samlar den här tävlingen ett av de bästa startfälten inom långdistanstriathlon så det blir garanterat tufft hur det än går. Min form är helt ok faktiskt och träningen har flytit på i rätt riktning så jag har inget att skylla på där iaf. Dock brukar ju inte alltid det garantera ett bra lopp för min del tyvärr så vi får se vad som händer den här gången. Målet är helt enkelt att försöka få ihop ett ok lopp totalt sett och iom det en bra placering. Att vinna som jag gjorde för två år sedan blir nog svårt även om jag teoretiskt sett egentligen är bättre rent fysiskt.

Annars händer inte så mycket här ute. Dagarna rullar på i ganska långsam takt och det mesta är sig likt från dag till dag. Dock var jag med som gäst på ett läger i Tucson Az förra veckan vilket var ett skönt miljöombyte från en öken till en annan. Tucson ligger ungefär 85mil härifrån vilket är en sträcka jag normalt sett alltid skulle se till att transportera mig över med flyg. Colting tyckte dock att det skulle vara kul med en road trip istället så jag blev övertalad att åka bil den här gången. Nu kom ju inte han hit i slutändan ändå så jag fick en hel del kvalitetstid med mig själv på Interstate 10 istället. Lägret var annars helt ok med bra träning och som brukligt cyklade vi uppför den 43km långa stigningen upp till toppen på Mt Lemmon ett par ggr.




9 kommentarer:

  1. damn va bad ass du ser ut i långt hår alltså :)Passar bra i det..fan skulle inte klippt mina lockar :)

    SvaraRadera
  2. Grattis på födelsedagen i efterskott!
    Vi håller tummarna hårt för dig på lördag!
    /Eva och Martin

    SvaraRadera
  3. Eva och Martin>>> Tack för det och lycka till med tävlingarana!

    SvaraRadera
  4. Behåll badmössan på under cykel o löpning, du kan säkert spara ett par sekunder :-) Lycka till !!!!

    SvaraRadera
  5. "...teoretiskt sett egentligen är bättre rent fysiskt"

    - Hur tänker du då? :)

    SvaraRadera
  6. Gih-majjen>>> Nja, tänkte som vanligt kanske inte så mkt alls när jag konstruerade den meningen(-: Hoppas och tror att alla fem läsare av bloggen förstod vad jag menade dock vilket i stort sett var att testvärden osv är bättre vilket dock inte alltid betyder att det går fortare på tävling i mitt fall..

    SvaraRadera
  7. J-la skit. Det verkade som om du inte fick löpningen att stämma. Jag följde loppet på wildflowers hemsida och du verkade hålla ihop racet bra...
    Jag hoppas på en racerapport.
    Keep up the good work.

    SvaraRadera
  8. Stark cykling som vanligt Björn! Men vad hände på löpningen??

    SvaraRadera