onsdag 20 maj 2009

ToS Dag 3

Sitter och läser lite av de andra lägerdeltagarnas bloggar och förundras lite smått över hur mycket text det skrivs varje dag av samtliga. Förutom jag då som har svårt att hitta tillräckligt med saker att berätta för att fylla ett par rader. Kanske är jag lite tråkigare som person än övriga, men att cykla i 30-40km/h i flera timmar brukar oftast inte vara actionfyllt nog för att jag ska komma på något läsvärt att skriva om.

Hur som helst kör jag på enligt mitt träningsprogram vilket betydde vila från cykeln idag och istället löpintervaller och simning. Det innebar också att jag fick åka med bussen till Jönköping och jag måste passa på att ge lite credit till vår support Patrik som kör runt våra grejer mm genom hela lägret. Man kan ju tro att etapper på 10-15mil går rätt snabbt att köra med bil men det är alltid något som måste göras efter vägen och oftast försvinner hela dagen bort rätt snabbt även för honom. Dessutom är det ett ständigt packande och avlastande av väskor vilket jag kan tänka mig blir rätt enformigt i längden. Vi får helt enkelt vara väldigt tacksamma att någon vill följa med och hjälpa till på ett sådant här arrangemang.

Avslutningsvis nåddes jag av den väldigt tråkiga nyheten att triathleten Steve Larsen avled av en hjärtattack under ett träningspass igår. Steve var en av de för triathlon mest naturligt talangfulla personer jag tävlat mot. Han vann bla Ironman Lake Placid samma år han började med triathlon efter en framgånsrik karriär på landsväg och Mtb. Idrott ter sig ju dock rätt trivialt i sammanhanget så framför allt hoppas jag att hans familj kan återhämta sig efter detta.

1 kommentar:

  1. Det verkar rulla på rätt bra för er.. Hur känns formen då?Rolig tripp?


    Helt sjukt att en så vältränad kille dör plötsligt..

    SvaraRadera