torsdag 21 maj 2009

ToS Dag 4

Från Jönköping till Örebro gick dagens etapp över ca 20mil. Vi hade bra vindar idag med mestadels lite sida med vilket inbjöd till hyfsade hastigheter bitvis. Jag körde som vanligt på med mitt specifika program och idag innebar det 4*20min på runt 85% av tröskeleffekt med lika lång vila mellan varje inlagt under passet. Fick in 2 bonusmil också då jag borrade ner huvudet lite för mycket på en av intervallerna och missade en avfart.

Vi simmade för övrigt relativt tidigt på morgonen idag innan frukosten och cyklingen. Jag har aldrig varit mycket för att träna tidigt men för att hinna med allt i hyfsad tid har det trots allt blivit lite av den varan hittills under lägret. Det brukar ju vara en del hets med att träna så tidigt som möjligt i triathlonkretsar annars också som om det på något sätt skulle finnas någon typ av träningsadaption som bara kan tillgodogöras om man tränar innan kl 7 på morgonen. Har man familj och ett socialt liv osv har jag självklart full förståelse att man vill ha träningen undanstökad tidigt men annars tar jag personligen hellre den extra återhämtningen som lite mer sömn ger. Något jag kände av hade behövts på dagens simning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar