måndag 18 maj 2009

Tour of Sweden Dag 1

Idag körde första upplagan av Tour of Sweden igång som alltså är ett träningsläger på framför allt cykel genom Sverige. Vi kommer även simma och springa så ofta tillfälle ges men givetvis tar cykeln den mesta av tiden då det blir vårt transportmedel från plats till plats. Personligen kommer jag inte köra allt då jag dels har ett par tävlingar ganska tätt efter lägret samtidigt som jag behöver få tillbaka lite av min tröskel och anaeroba kapacitet som jag helt tappade när jag var uppe på hög höjd och tränade under feb-apr. Jag kommer förmodligen rulla med på 5 etapper i veckan och under dessa lägga in en hel del intensitet för att förhoppningsvis komma tillbaka i lite bättre slag igen.

Touren började idag med att vi sprang 14km från Trelleborg till Sveriges sydligaste punkt Smygehuk. Efter det var tanken att vi skulle cykla 160km till Karlshamn på vår väg till treriksröset. Diverse strul med GPS-anvisningarna och Coltings glädjemätning av sträckan på Mapquest gjorde dock att vi landade på nästan 190km istället. Lite bonusmil har väl ingen dött av iofs och vi hade en fin dag på cykeln så inga sura miner för det idag. Vi får väl se hur det blir när folk börjar bli lite trötta någon gång under vecka 2 dock..

Imorgon kör vi en kort etapp till Växjö med lite simning och löpning inlagt under dagen.

1 kommentar:

  1. Hop Hoj ...nu vill vi trollhättebor ha "blogging" av dig varje dag :-) Ha en nice trip genom Sverige

    ride on ....// Hallqvist

    SvaraRadera